Hoe zorg je ervoor dat je communicatie door iedereen begrepen wordt? En dus ‘inclusief’ is? Het is een hot thema op het moment. Ook bij ons.
Het kan gebeuren: na je reis kom jij wel aan op Schiphol, maar je bagage niet. Het overkwam een van onze medewerkers. Geen ramp. Beter zo dan andersom. Maar de customer journey vonden we toch wat hobbelig verlopen. Daarom hebben we 3 tips voor de Royal Dutch Airlines.
Goed nieuws! Wij mogen aan de slag voor Logius, de Digitale Dienst van de overheid. Logius koos Nawwara en partnerbureau OSAGE uit om een helder verhaal te vertellen over DigiD. In woord én beeld. Dat doen we natuurlijk graag!
Complexe inhoud helder op papier krijgen, een persoonlijk portret optekenen, of een abstract onderwerp terugbrengen tot de menselijke maat. Interviews kun je voor veel dingen gebruiken. Daarbij geldt: hoe beter je vragen, hoe beter je tekst uiteindelijk wordt. Daarom: 4 tips van Nawwara’s Teresa (die onlangs een interviewcursus deed).
De nieuwigheid is er inmiddels vanaf. Antropoloog en filmmaker Marleen werkt nu ruim 3 maanden voor Nawwara. We maken de balans op: hoe vindt ze het tot nu toe?
Wij zijn heel blij met onze nieuwe collega Rachel van der Helm! Ze versterkt nu ruim een maand ons team. Tijd voor een voorstelrondje, vonden wij.
Gescheiden? Partner overleden? Kind gekregen? Verhuisd? Allemaal totaal verschillende situaties. Maar: op de meeste overheidswebsites word je op dezelfde manier benaderd. Waarbij niet mensen, maar processen en systemen centraal staan. Dat moet anders, vinden wij bij OSAGE en Nawwara.
In alle voorbereidingen op de AVG wordt de communicatie nog wel eens vergeten. Terwijl dat net zo belangrijk is als het inrichten van je werkprocessen. Daarom ontwikkelden we de AVG-communicatiecheck. Waarmee organisaties in één oogopslag kunnen zien hoe ze ervoor staan. Met een persoonlijk overzicht, aandachtspunten en handige tips.
Vanaf 25 mei, als de AVG in gaat, is iedere organisatie verplicht om informatie te geven over hoe ze omgaat met persoonsgegevens. Van zzp’er tot multinational, van voetbalvereniging tot zakenbank. En dat op een heldere, voor de klant begrijpelijke manier. Bijvoorbeeld in een privacystatement.
Een persoonlijke noot geven aan cijfers en feiten. Dit doen we, samen met ons partnerbureau Osage, voor het jaarverslag van Centrum indicatiestelling zorg (CIZ). Met korte portretten van cliënten en stakeholders laten we de mens achter de cijfers zien. Want om hen draait het tenslotte.